Λιβαδειά 30– 03 – 2015
Αριθ. Πρωτ.: 7978
ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Από το πρακτικό της αριθμ.15-8ης Συνεδρίασης
της Οικονομικής Επιτροπής Δήμου Λεβαδέων
Αριθμός απόφασης : 69
Περίληψη
΄Εγκριση δαπάνης και διάθεση πίστωσης πολυετών δαπανών που αφορούν υποχρεώσεις της δημοτικής επιχείρησης ΔΕΠΑΛ μετά από εκκαθάριση.
Λιβαδειά σήμερα 20η Μαρτίου 2015 ημέρα Παρασκευή ώρα 13.00 στη Λιβαδειά και στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ συνεδρίασε η Οικονομική Επιτροπή Δήμου Λεβαδέων μετά την από 6782/16-03-2015 έγγραφη πρόσκληση της Προέδρου της (Δημάρχου Λεβαδέων).Αφού διαπιστώθηκε ότι υπάρχει νόμιμη απαρτία, επειδή σε σύνολο 9 μελών ήταν παρόντες 7 , δηλαδή:
ΠΑΡΟΝΤΕΣ
1. Πούλου Γιώτα
2. Θεοδωρόπουλος Στυλιανός
3. Διαμαντόπουλος Ανδρέας
4. Κοσκοβόλη Αικατερίνη
5. Κωτσαδάμ Γεώργιος
6. Νταντούμη Ιωάννα
7. Ζιώγας Γεώργιος
ΑΠΟΝΤΕΣ
1. Μητάς Αλέξανδρος
2. Μπράλιος Νικόλαος
Αν και είχαν νόμιμα προσκληθεί
Η Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και εισηγούμενη το 3Ο θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης που χαρακτηρίστηκε σαν κατεπείγον με την πλειοψηφία των μελών της σύμφωνα με το άρθρο 75 του Ν. 3852/2010 έθεσε υπόψη των μελών εισήγηση της Προϊσ/νης Προϋπ/σμού Λογιστηρίου & Προμηθειών του Δήμου Λεβαδέων στην οποία αναφέρεται ότι :
Σύμφωνα με τις εγκύκλιους 6347/24-5-1985 και 38135/9-7-1986, οι πιστώσεις που είναι γραμμένες στον προϋπολογισμό δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το σκοπό για τον οποίο έχουν προβλεφθεί, αν δεν διατεθούν με απόφαση του αρμοδίου οργάνου, εκτός αν πρόκειται για τις πιστώσεις της παρ. 5 του άρθρου 158 του ΔΚΚ, οι οποίες διατίθενται χωρίς απόφαση οποιουδήποτε οργάνου (αποδοχές προσωπικού, αντιμισθία αιρετών, μισθώματα ακινήτων, υποχρεωτικές εισφορές) και οι οποίες αναλαμβάνονται από την αρχή του έτους για ολόκληρο το ετήσιο ποσό τους (άρθρο 21 παρ.9 Ν 2362/95, όπως αυτή αντικαταστάθηκε από την παρ. 3α του άρθρου 50 του Ν 3943/2011, εγκύκλιος 30/2011 του ΥΠΕΣΑΗΔ).
Σύμφωνα με το αρθ. 72 παρ 1δ του Ν. 3852/10, η Οικονομική Επιτροπή αποφασίζει για την έγκριση των δαπανών και τη διάθεση των πιστώσεων του προϋπολογισμού, εκτός από εκείνες που σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις αποφασίζει το δημοτικό συμβούλιο ή ο Δήμαρχος.
Σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ.3 του Ν.2362/1995, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 21 του Ν.3871/2010, τροποποιήθηκε με την παρ.12 του άρθρου 4 του Ν.4038/2012 και τροποποιήθηκε ξανά με την παρ.1 του άρθρου πέμπτου του Ν.4089/2012 και την παρ. 3 του άρθρου 2 της Πράξης Νομοθ. Περιεχομένου (ΦΕΚ 246/18.12.2012 τεύχος Α’), την παρ. 2 του άρθρου 9 του Ν. 4205/13 και το άρθρο 37 του ν. 4257/2014 ορίζονται τα εξής:
Για την ανάληψη υποχρεώσεων που προβλέπεται ότι θα βαρύνουν είτε τμηματικά είτε εξ ολοκλήρου τα επόμενα έτη του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής συμπεριλαμβανομένων και των μισθώσεων ακινήτων και υπερβαίνουν ετησίως το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ κατά Κωδικό Αριθμό Εξόδου του προϋπολογισμού, απαιτείται προηγούμενη έγκριση του Υπουργού Οικονομικών για τους φορείς της
Κεντρικής Διοίκησης. Για τους λοιπούς φορείς της Γενικής Κυβέρνησης απαιτείται έγκριση του εποπτεύοντος Υπουργού εφόσον η αναλαμβανόμενη υποχρέωση υπερβαίνει το ποσό των πενήντα χιλιάδων (50.000 -) ευρώ.
Ειδικά, για τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού και τα νομικά πρόσωπα αυτών που συμπεριλαμβάνονται στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης η έγκριση παρέχεται με την απόφαση του από το νόμο οριζόμενου αρμόδιου οργάνου τους, με την οποία αναλαμβάνεται έκαστη υποχρέωση τέτοιου είδους.
Η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου κοινοποιείται στην οικεία Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α., προκειμένου να λαμβάνεται υπόψη κατά τον έλεγχο νομιμότητας του προϋπολογισμού του οικονομικού έτους που αφορά η σχετική δαπάνη.
Το συνολικό ποσό και η διάρκεια της επιβάρυνσης αναφέρονται:
α) στη διοικητική πράξη ανάληψης της υποχρέωσης και
β) στο διαπιστωτικό έγγραφο της αρμόδιας οικονομικής υπηρεσίας του φορέα που εξετάζει τη νομιμότητα και κανονικότητα της δαπάνης.
Το ανωτέρω ποσό μπορεί να αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών».
Για το πρώτο έτος θα αναληφθεί και θα δεσμευθεί μόνο το ποσό που αφορά τη συγκεκριμένη χρονιά. Κατά συνέπεια, σε αναλήψεις που αφορούν πολυετείς συμβάσεις θα πρέπει να λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα, ώστε η κατανομή των δεσμεύσεων ανά έτος να ανταποκρίνεται στην πραγματική ροή των πληρωμών που θα διενεργηθούν και να μη γίνεται άσκοπη δέσμευση στην εναπομείνασα πίστωση του έτους. (Υπ. Οικ. 2/18993/ΔΠΔΣΜ/28.02.2014)
Συνεπώς, μπορεί να επεκτείνεται μία σύμβαση και πέραν του τρέχοντος οικονομικού έτους, όμως πρέπει να έχει εξασφαλιστεί και να υπάρχει εγγεγραμμένη πίστωση στον προϋπολογισμό του αναθέτοντος Δήμου για το τμήμα τουλάχιστον του έργου (ή υπηρεσίας ή προμήθειας) που πρόκειται να εκτελεστεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Σύμφωνα με το άρθρο 3 περίπτ. γ του πδ 113/2010 ορίζεται ότι η απόφαση ανάληψης υποχρέωσης με την οποία εγκρίνεται από το διατάκτη ή το κατά νόμο εξουσιοδοτημένο όργανο η πραγματοποίηση δαπανών, περιλαμβάνει απαραίτητα, μεταξύ άλλων, το ύψος της συνολικής επιβάρυνσης που προκαλείται στον προϋπολογισμό του φορέα, καθώς και την κατανομή αυτής κατ’ έτος σε περίπτωση τμηματικής πραγματοποίησης που εκτείνεται σε περισσότερα του ενός οικονομικά έτη.
Δηλαδή, στις περιπτώσεις τμηματικής πραγματοποίησης που εκτείνεται σε περισσότερα του ενός οικονομικά έτη στην ανάληψη υποχρέωσης περιλαμβάνονται το ύψος της απαιτούμενης συνολικής δαπάνης (αριθμητικώς και ολογράφως) και, αν πρόκειται για πολυετείς υποχρεώσεις, την κατανομή της στο τρέχον και στα επόμενα οικονομικά έτη. (βλ. και Z΄ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΠΡΑΞΗ 111/ 2012, Ελ. Συν. Κλιμ. Z Πράξη 5/2014
Με την υπ΄αριθμ. 181/26-8-2014 απόφαση του Δ.Σ. αποφασίσθηκε:
1. H ανάληψη των υποχρεώσεων κατόπιν της 148/2014 απόφασης του Δ.Σ. περί έγκρισης των λογαριασμών εκκαθάρισης της ΔΕΠΑΛ συνολικού ποσού 326.549,33 €
2. Η αποδοχή των οφειλών με την προϋπόθεση ότι θα αποδεχθούν την καταβολή των χρημάτων σε τρεις (3) ετήσιες δόσεις, κάθε μία εκ των οποίων δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 6.000,00 €, πλην αυτών προς το Ελληνικό Δημόσιο που θα εξοφληθούν εφάπαξ ήτοι:
Για το έτος 2014 ποσό 153.524,95 €
Για το έτος 2015 ποσό 90.326,03 € &
Για το έτος 2016 ποσό 82.698,35 €
Με βάση τα παραπάνω και αφού λάβετε υπόψη σας:
Τις υπ΄αριθμ. 148 & 181/2014 αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.
το αρθ. 72 παρ. 1 περ. δ του Ν. 3852/10
τις εγκύκλιους 6347/24-5-1985 και 38135/9-7-1986
την εγκύκλιο 30/2011 του ΥΠΕΣΑΗΔ και Υπ. Οικ.
το άρθρο 21 παρ.3 του Ν.2362/1995, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 21 του Ν.3871/2010, τροποποιήθηκε με την παρ.12 του άρθρου 4 του Ν.4038/2012 και τροποποιήθηκε ξανά με την παρ.1 του άρθρου πέμπτου του Ν.4089/2012 και την παρ. 3 του άρθρου 2 της Πράξης Νομοθ. Περιεχομένου (ΦΕΚ 246/18.12.2012 τεύχος Α’), την παρ. 2 του άρθρου 9 του Ν. 4205/13 και το άρθρο 37 του ν. 4257/2014
το εγγ. Υπ. Οικ. 2/18993/ΔΠΔΣΜ/28.02.2014
Την υπ΄αριθμ. 317/2015 πρόταση ανάληψης υποχρέωσης
Το γεγονός ότι τα παραστατικά που καταχωρήθηκαν ως οφειλή το 2014 ανέρχονται στο ποσό των 126.038,66 €
Το γεγονός ότι συγκεκριμένος οφειλέτης δεν προσκόμισε τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις συνολικού ποσού 46.037,94 € που αναγραφόταν στην εκκαθάριση αλλά 10.000,00 € και η οφειλή εξοφλήθηκε εντός του 2014.
καλείστε να αποφασίσετε
Α. Την έγκριση της δαπάνης και τη δέσμευση πίστωσης ύψους ποσού ΕΚΑΤΟΝ ΕΞΗΝΤΑ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΤΕΤΡΑΚΟΣΙΩΝ ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΔΥΟ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΤΡΙΩΝ ΛΕΠΤΩΝ (164.472,73 €) που αφορούν υποχρεώσεις την δημοτικής επιχείρησης ΔΕΠΑΛ που ανέλαβε ο Δήμος μετά από εκκαθάριση βάσει της 181/2014 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου και κατανέμεται στα έτη 2015 και 2016 ως εξής:
– Στο τρέχον έτος 2015 (από την λήψη της απόφασής σας έως 31/12/2015) το ποσό των ΕΝΕΝΗΝΤΑ ΕΠΤΑ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΚΑΤΟΝ ΕΙΚΟΣΙ ΕΥΡΩ & ΤΡΙΑΝΤΑ ΕΞ ΛΕΠΤΩΝ (97.120,36 €) σε βάρος του Κ.Α. 80/8117 με τίτλο «Λοιπά έξοδα» του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2015
– Στο έτος 2016 το ποσό των ΕΞΗΝΤΑ ΕΠΤΑ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΤΡΙΑΚΟΣΙΩΝ ΠΕΝΗΝΤΑ ΔΥΟ ΕΥΡΩ & ΤΡΙΑΝΤΑ ΕΠΤΑ ΛΕΠΤΩΝ (67.352,37 € ).
Β. Με την έναρξη κάθε επόμενου οικονομικού έτους που αφορά στην υλοποίηση της δαπάνης αυτής, πρέπει να εκδοθούν και να καταχωρηθούν αμέσως και κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, οι αποφάσεις ανάληψης της παρούσας πολυετούς υποχρέωσης, κατά το μέρος που αφορούν στην εναπομείνασα πίστωση για τη δαπάνη που θα πραγματοποιηθεί εντός του έτους αυτού.
Γ. Η ληφθείσα απόφασή σας να κοινοποιηθεί στην οικεία Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας
Ο.Τ.Α., προκειμένου να λαμβάνεται υπόψη κατά τον έλεγχο νομιμότητας του
προϋπολογισμού του οικονομικού έτους που αφορά η σχετική δαπάνη.
Η Οικονομική Επιτροπή αφού άκουσε την ανωτέρω εισήγηση και έλαβε υπόψη τις διατάξεις του άρθρου 72 του Ν.3852/10 καθώς και τις διατάξεις του ΠΔ 270/81
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ
Α. Την έγκριση της δαπάνης και τη δέσμευση πίστωσης ύψους ποσού ΕΚΑΤΟΝ ΕΞΗΝΤΑ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΤΕΤΡΑΚΟΣΙΩΝ ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΔΥΟ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΤΡΙΩΝ ΛΕΠΤΩΝ (164.472,73 €) που αφορούν υποχρεώσεις την δημοτικής επιχείρησης ΔΕΠΑΛ που ανέλαβε ο Δήμος μετά από εκκαθάριση βάσει της 181/2014 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου και κατανέμεται στα έτη 2015 και 2016 ως εξής:
– Στο τρέχον έτος 2015 (από την λήψη της απόφασής σας έως 31/12/2015) το ποσό των ΕΝΕΝΗΝΤΑ ΕΠΤΑ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΚΑΤΟΝ ΕΙΚΟΣΙ ΕΥΡΩ & ΤΡΙΑΝΤΑ ΕΞ ΛΕΠΤΩΝ (97.120,36 €) σε βάρος του Κ.Α. 80/8117 με τίτλο «Λοιπά έξοδα» του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2015
– Στο έτος 2016 το ποσό των ΕΞΗΝΤΑ ΕΠΤΑ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΤΡΙΑΚΟΣΙΩΝ ΠΕΝΗΝΤΑ ΔΥΟ ΕΥΡΩ & ΤΡΙΑΝΤΑ ΕΠΤΑ ΛΕΠΤΩΝ (67.352,37 € ).
Β. Με την έναρξη κάθε επόμενου οικονομικού έτους που αφορά στην υλοποίηση της δαπάνης αυτής, πρέπει να εκδοθούν και να καταχωρηθούν αμέσως και κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, οι αποφάσεις ανάληψης της παρούσας πολυετούς υποχρέωσης, κατά το μέρος που αφορούν στην εναπομείνασα πίστωση για τη δαπάνη που θα πραγματοποιηθεί εντός του έτους αυτού.
Γ. Η ληφθείσα απόφασή σας να κοινοποιηθεί στην οικεία Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας
Ο.Τ.Α., προκειμένου να λαμβάνεται υπόψη κατά τον έλεγχο νομιμότητας του
προϋπολογισμού του οικονομικού έτους που αφορά η σχετική δαπάνη.
Η παρούσα απόφαση πήρε αριθμό 69.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΠΟΥΛΟΥ ΓΙΩΤΑ
ΤΑ ΜΕΛΗ
1. Θεοδωρόπουλος Στυλιανός
2. Διαμαντόπουλος Ανδρέας
3. Κοσκοβόλη Αικατερίνη
4. Κωτσαδάμ Γεώργιος
5. Νταντούμη Ιωάννα
6. Ζιώγας Γεώργιος
ΠΙΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Λιβαδειά 30-03-2015
ΠΟΥΛΟΥ ΓΙΩΤΑ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΛΕΒΑΔΕΩΝ