Διαδρομές στον Ελικώνα

Τον Ελικώνα, το βουνό τον Μουσών, τον γνωρίζεις μόνον αν περπατήσεις τα μονοπάτια του, απότομα ή πλακόστρωτα. Πολλά πλακόστρωτα- λιθόστρωτα σημεία συναντάμε μέσα στις ελατόφυτες πλαγιές του και βλέπουμε λίγο από την τέχνη και τη ζωή των προγόνων μας. Από τους τοπικούς Ορειβατικούς Συλλόγους έχουν χαραχθεί πολλά μονοπάτια στον Ελικώνα και στον Παρνασσό. Η φύση είναι όμορφη και αξίζει να την απολαύσετε περπατώντας στα βουνά.

Δείτε εδώ το χάρτη με πεζοπορικές διαδρομές στον Ελικώνα

Δείτε εδώ περισσότερες διαδρομές στο wikiloc

Μονοπάτια

Μπομπόκο – Λούτσα – Κολλιέδες (Καπέλο)

Διαδρομή: μέτριας δυσκολίας Διάρκεια: πέντε ώρες

Στο 4ο χιλιόμετρο του δρόμου Ανάληψη- Ελικώνας υπάρχει πινακίδα προς ενημέρωση των πεζοπόρων για ανάβαση μέσα από πυκνό δάσος και δρόμους των μεταλλείων. Η διαδρομή γίνεται σε υψόμετρο από 800 έως 1486 μέτρα..

Μπομπόκο – Προφήτης Ηλίας

Διαδρομή: εύκολη  Διάρκεια: μιάμιση ώρα

Από το 4ο χιλιόμετρο του δρόμου Ανάληψη – Ελικώνας συναντάμε την πινακίδα, που μας ενημερώνει για την πορεία που θα ακολουθήσουμε μέσα από ελατόφυτη πλαγιά και πλακόστρωτο μονοπάτι για να φτάσουμε στο εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία.

Μπομπόκο – Ξηροβούνι

Διαδρομή: εύκολη   Διάρκεια: μιάμιση ώρα

Στο 4ο χιλιόμετρο του δρόμου Ανάληψη – Ελικώνας συναντάμε πινακίδα στα αριστερά που ενημερώνει για την πορεία μας μέσα από ελατόφυτη πλαγιά. Η πορεία καταλήγει στο Ξηροβούνι. Η θέα προς τη Λιβαδειάς και τον κάμπο της Κωπαΐδας είναι πανέμορφη.

Προφήτης Ηλίας – Λούτσα Τζαβέλα – Ρόνιες – Ελικώνας ή Μεγάλη Λούτσα

Διαδρομή: μέτριας δυσκολίας  Διάρκεια: δυόμιση ώρες

Από το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία ακολουθώντας τα σήματα διασχίζουμε κάθετα τον δρόμο, στην περιοχή Λούτσα Τζαβέλα. Από εκεί ανηφορίζουμε, μέσα από ελατόφυτη πλαγιά, ως τις Ρόνιες και συναντούμε το μονοπάτι 22 με κατεύθυνση στα αριστερά που καταλήγει στην πλατεία του χωριού Ελικώνας. Εναλλακτικά, μόλις συναντήσουμε το μονοπάτι 22 μπορούμε να μην στρίψουμε αριστερά, αλλά να ακολουθήσουμε το μονοπάτι για περίπου 30’ ώσπου να φτάσουμε στις Άνω Ρόνιες. Από εκεί κινούμαστε προς τα αριστερά και φτάνουμε στην κορυφή Μεγάλου Λούτσα με την υπέροχη θέα στον Κορινθιακό κόλπο.

Κυριάκι- Μεγάλη Λούτσα (Καψάλα)

Διαδρομή: μέτριας δυσκολίας   Διάρκεια: τρεισίμιση ώρες

Μέσα από την πλατεία του Κυριακίου ακολουθούμε ανηφορική πορεία προς την κορυφή της Μεγάλης Λούτσας.

Κατασκηνώσεις Παλιομηλιάς – Μεγάλη Λούτσα (Καψάλα)

Η ανάβαση ξεκινά από το δασικό δρόμο Ελικώνας- Παλιομηλιά. Μετά τις κατασκηνώσεις, συναντάμε στα δεξιά τα πρώτα σημάδια. Μετά από μία ώρα ανηφορική πορεία μέσα στο πυκνό δάσος από έλατα η πρώτη στάση στη θέση Μπαλκόνι μάς αποζημιώνει με τη θέα που προσφέρει. Η ανάβαση συνεχίζεται μέσα από δολίνες(μικρές λίμνες) και φτάνουμε στην κορυφή.

Ανάληψη- εκκλησάκι Αγ. Γεωργίου

Διαδρομή: εύκολη   Διάρκεια: μίας ώρας

Από την δεξαμενή του χωριού Ανάληψη ακολουθούμε το ανηφορικό μονοπάτι που φτάνει στον προαύλιο χώρο του Αγ. Γεωργίου. Η τοποθεσία προσφέρεται για μικρή ανάπαυλα με ωραία θέα δίπλα στην πέτρινη βρύση.

Προφήτης Ηλίας – Κολλιέδες (Καπέλο)

Διαδρομη: δύσκολη    Διάρκεια: δυόμιση ώρες

Η ανάβαση γίνεται σε αρκετά ανηφορική πλαγιά.

Αρβανίτσα – Όσιος Σεραφείμ

Διαδρομή: εύκολη   Διάρκεια: μιάμιση ώρα

Από την Αρβανίτσα κινούμαστε προς την τοποθεσία Σταυρός και από εκεί πηγαίνουμε δεξιά προς το πηγάδι. Ακολουθώντας το πλακόστρωτο μονοπάτι φτάνουμε στο μοναστήρι του Οσίου Σεραφείμ.

Ορειβατικές, πεζοπορικές, ποδηλατικές διαδρομές

Το μονοπάτι 22 συνδέει τον Παρνασσό με την Πάρνηθα, το οποίο στον ελατόφυτο ορεινό όγκο του Ελικώνα περνά από την κοιλάδα των Μουσών και φτάνει μέχρι το χωριό Αγία Άννα. Από εκεί ένας κλάδος ανεβαίνει την κορυφή Παλιοβούνα, ενώ ο άλλος οδηγεί στην Αρβανίτσα. Το μονοπάτι συνεχίζει προς τα βόρεια και ανηφορίζει προς το κατασκηνωτικό κέντρο Παλιομηλιάς και από εκεί στην Μεγάλη Λούτσα και την Καψάλα καθώς επίσης τις Ρόνιες, τον Ελικώνα (Ζερίκι) και κατηφορίζει προς το Κυριάκι. Από εκεί ξεκινά το φαράγγι της Κλεισούρας που περνά από την ακρόπολη της αρχαίας Στείριδας και καταλήγει στην θάλασσα στο παλιό μετόχι της μονής του Οσίου Λουκά.

Καλά σημαδεμένα ανηφορικά μονοπάτια ξεκινούν από την Μονή της Αγίας Ιερουσαλήμ, τον κατασκηνωτικό χώρο στη θέση Λαπαθιά και τη Δαύλεια προς την κορυφή του Παρνασσού και τους Δελφούς.

Πεζοπορικές και ορειβατικές διαδρομές στον Ελικώνα ξεκινούν από την Κρύα, τη θέση Μπομπόκο, το Ζερίκι, το Κυριάκι, την Αγία Τριάδα και την Αγία Άννα.

Επίσης υπάρχουν πολλές επιλογές για διαδρομές με ποδήλατο είτε σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο, είτε σε χωματόδρομους στον Ελικώνα αλλά και την Κωπαΐδα, καθώς και η δυνατότητα ενοικίασης ποδηλάτου για κάθε χρήση.

Στα απότομα βράχια του φαραγγιού της Κρύας τέλος, υπάρχουν αρκετές σηματοδοτημένες αναρριχητικές διαδρομές.